Saako oman menestyksensä näyttää muille? Vaikeina aikoina Menestyjä-sertifikaatti viestii luotettavasta toimijasta
Suomessa on perinteisesti ajateltu, ettei omaa onnistumista kannata näyttää, jottei ylpeys käy lankeemuksen edellä. Menestyksen esille tuominen ei kuitenkaan tarkoita henkseleiden paukuttamista, vaan positiivista esilletuloa ansaitusta meriitistä.
”Hankalina aikoina Menestyjä-sertifikaatilla voidaan viestiä omalle henkilöstölle, asiakkaille ja yhteistyökumppaneille, että yrityksellä menee hyvin ja myös kriisistä selvitään”, kertoo Alman datan ja yritystiedon tiimipäällikkö Marja Harb.
Vaikeina aikoina myös kilpailu kovenee, joten nyt jos koskaan kannattaa pitää yritys asiakkaan mielessä, panostaa markkinointiin ja näkyvyyteen kohderyhmän sekä kumppaneiden keskuudessa.
Menestyjä-yritykset ovat suomalaisen kilpailukyvyn ja kehityksen tukipilareita
Kauppalehti Menestyjä-sertifikaatti viestii luotettavasta toimijasta asiakkaille, kumppaneille ja muille sidosryhmille sekä omalle henkilöstölle.
”Menestyjä-sertifikaatti on meriitti, johon moni yritys ei yllä. Menestyjiin kuuluu valikoitu joukko yrityksiä, jotka pärjäävät vertaisiaan paremmin”, Harb kuvaa.
Luokitus erottelee yritykset sekä riskin että menestyksen perusteella, se kertoo yrityksen olevan vertaisiaan parempi taloudellisten kriteerien perusteella. Kyseessä on siis kattava, kuuden osa-alueen analyysiin perustuva talousluokitus, joka ennustaa myös tulevaa menestystä, ei pelkkä luottoluokitus.
Yritys nousee menestyjiin, jos se sijoittuu tunnuslukuvertailussa sekä oman toimialansa että koko maan yritysten parhaimmistoon. Vain 8 prosenttia suomalaisista osakeyhtiöistä täyttää kriteerit ja kuuluu Kauppalehden Menestyjiin.
Työkalut jatkuvaan menestykseen
Menestyjä-sertifikaatin mukana saa näkyvyyden lisäksi arvokasta analysoitua tietoa yrityksen menestystekijöistä ja siitä, missä kenties on vielä kasvun varaa tai kehitettävää kilpailijoihin nähden.
Tilinpäätösanalyysi antaa kattavan analyysin yrityksen taloudellisesta tilasta ja kehityksestä ja toimialatilasto koostaa puolestaan yrityksen toimialan keskeisimmät tunnusluvut 10 vuodelta.
Menestyjä-sertifikaatin ansainnut kuuluu arvostettuun Menestyjä-joukkoon, josta myös viestitään näkyvästi ympäri vuoden. Hyvän kumppanin tunnistaminen vaatii aikaa ja asiantuntemusta, mutta Menestyjä-merkistä sen tunnistaa hetkessä.
Eräs yrityspäättäjä totesi osuvasti Menestyjä-sertifikaatin osoittavan, että on toivoa.
"Kaikki yritykset eivät ole kaatuneet koronan kourissa ja määrätietoisella työllä on mahdollisuus nousta ja menestyä, vaikkakin välillä pään päälle kertyisikin tummia pilviä", Harb kertoo.